Noniin....nyt on luettu Vasemmistoliiton periaateohjelma ja tavoiteohjelma 2010-2015... Täytyy sanoa, että olen heidän kanssa samoilla linjoilla yllättävän pitkälle. Hmph. Minä näemmä voisin melkein heti sanoa, että katson maailmaa ja yhteiskuntaa ja ihmiskuntaa vasemmistolaisesta näkövinkkelistä, mutta ongelmakohtiakin tuli esiin.

En erittele niitä hyviä puolia koska ohjelma oli täynnä sellaista minkä allekirjoitan.

Mutta ne ongelmakohdat...ne liittyy minulla siihen, että uskonto pitäisi syrjäyttää kokonaan yksityisasiaksi, poistaa kouluista jne. Ääääh....en pysty enkä halua yhtyä tuohon näkemykseen ollenkaan. En. Kristinusko kuuluu erottamattomasti myös historiaamme, olemme luterilainen kansa ollut kauan...miksi juuret pitäisi repiä maasta? Ymmärtäisin pyrkimyksen lisätä muuta uskontotietoutta sekä elämänkatsomustietoa kouluissa mutta perinteisen uskonnon poistamista en hyväksy enkä kannata. Vasemmistolainen asenne siis kristinuskoon on ongelma numero 1.

Ongelma numero 2 on .....huoh....tai siis ei se ole ongelma, vaan minulle hämmentävä kohta. En tiedä, kristillisen taustan omaavana, mitä mieltä olen avioliiton avaamisesta myös homoseksuaaleille tai adoptio-oikeuden myöntämisestä homo/lesbopareille.... Minut on kasvatettu ajattelemaan, että homot menee helvettiin (eikä mitään välihuutoja tähän keneltäkään). Vasta noin 1,5 vuoden sisällä olen ekaa kertaa henkilökohtaisesti tutustunut ja ystävystynyt homoseksuaalien ihmisten kanssa. Tuo on pistänyt miettimään aika lailla. Olen ekaa kertaa elämässäni joutunut (päässyt??) miettimään olenko samaa mieltä kotikasvatukseni kanssa tästä aiheesta. Se on ollut hämmentävää ja avartavaa. Ja uskon, että se on tehnyt erittäin hyvää minulle. Mutta en olisi valmis kirkossa vihkimään homopareja ja adoptiokysymys sitten....eeeeh, en osaa olla myöntyväinen sille nyt. (ok, siis yhdenvertainen avioliittolakihan ei kai tarkoitakaan sitä että pitäisi kirkossa vihkiä vaan että olisi lain edessä samat oikeudet) 

Olenko siis täysin ristiriidassa jo pelkästään näiden parin kohdan takia Vasemmistoliiton ohjelman kanssa? Toisaalta, oli jännä huomata, että muutamaa kohtaa lukuunottamatta olen ihan samoilla linjoilla vasemmistolaisten kanssa

Mitähän sitten, .....hmmm...pitäisiköhän mennä toiseen reunaan ja katsella kokoomusta vai sitä kristillisdemokraattista puoluetta.... palataan asiaan, kun olen netistä kaivanut esiin jomman kumman !